10 januari 2010

jag sitter hellre här

.
. . . och luktar på blommorna
.
.
Soffan började sin tjänstgöring i en god väns första hem för en sisådär 20 år sedan.
Sedan 10 år tillbaka står den hemma hos oss och det har tillbringats mååånga timmar i den:)
När tyget nu började ge sig och budgeten inte håller för varken ny soffa eller inlämning hos tapetserare så fick det bli ett nytt överdrag istället.
Fyndade två överkast på Ikea för 50:- styck och soffan blev som ny. Me like!
.
.
efter

före soffan är en Scotchgard
.
Ja nu luktar ju inte tulpaner direkt men det är gott att sitta där ändå. . .
.
:)
.

51 kommentarer:

  1. Snyggt!! Soffan vart ju som ny! :)

    Har också ett gäng tulpaner här hemma, så vackra! :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Så fint det blev med de nya överdragen! :-)

    Och så vårigt härlig din blogg känns, jag njuter av alla blommor och pasteller. Tänk om våren ändå vore här!

    Kramis
    Beatrice

    SvaraRadera
  3. Den blev ju som ny!
    Så är det när man trivs med något, likaså när kassan inte tillåter. En soffa är ofta en stor investering för flera år framöver. Vi köpte en soffa för snart 30 år sedan, den har vi fortfarande kvar fast inte i vardagsrummet. Den har fått en ny klädsel sedan dess och vi trivs fortfarande med den!
    Fin tulpanbild! Har själv en bukett vita på matbordet!
    Kram Irene

    SvaraRadera
  4. Snyggt jobbat & du, den där soffan är helt skönast, det vet jag! :)

    SvaraRadera
  5. Jg blir så imponerad av sådan som du, som bara kan "svänga ihop något" av till exempel ett par överkast och så blir det så snyggt. Härligt!

    Tulpaner ja ... det vill jag hemskt gärna köpa efter julhelgerna och liksom hjälpa våren på traven. Men här i USA verkar de inte tycka som jag. Här är jättesvårt att hitta tulpaner att köpa.

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Återbruk är toppen. Snygga överkast och en helt "ny soffa". Lovely, angående tulpaner så la jag fram en liten önskan till min man att jag ääälskar tulpaner. Får se vad som sker? Kramar Milla

    SvaraRadera
  7. Hej vännen! Soffan blev verkligen kanon snygg!!! Ha en riktigt bra vecka! Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Du är duktig, du! Det blev ju en helt ny, och dessutom supersnygg, soffa!!

    Och vilken underbar färg på tulpanen, då spelar det inte så stor roll att den inte doftar så speciellt mycket...

    Stor kram!

    SvaraRadera
  9. Vad snyggt! Toppen att kunna göra så.

    SvaraRadera
  10. Ja, soffan ser ut som ny. Blir så imponerad över dina fynd hela tiden.

    Ha det gott i soffan...

    Kram C

    SvaraRadera
  11. Så fin soffan blev!! Perfekt!! Tulpaner känns verkligen vårliga!! Du har sån färgrik och härlig blogg, verkligen!! Man blir glad av att titta in här!! Hoppas du mår bra!
    Kram//Ulrica

    SvaraRadera
  12. Hörrödu, du syr ju ruggit bra! Det ser riktigt proffsigt ut. Dessutom vitt - min älsklingsfärg, mmmmmmmm.

    Kram Mia

    SvaraRadera
  13. Härligt med en liten mini-makeover. Så fint det blev. Och läcker färg på tulpanen.

    Hoppas du har haft en fin helg!

    SvaraRadera
  14. Superfin makeover det blev på soffan!!:-). Ibland är det inte så dyra pengar som krävs för att resultatet ska bli kanon!!

    Ha en fin dag!

    Kram Sofia

    SvaraRadera
  15. Snyggt! Fint att det inte var ett helt slät tyg :) Det gjorde susen!

    Bra jobbat!

    SvaraRadera
  16. Ja men så UNDERBART! =D Soffan blev ju superfin efter din make-over =D Ser fram emot att få slå mig ner där o dofta på Blommorna...;-) Och tulpaner är ju bara ljuvligt nu! =D

    Här är det em promenix på gång...du vet det där med det VITA...men det tar emot i kylan! men SKRIVER jag nu att jag SKA gå ut o gå så MÅSTE jag ju det...därför i svart på vitt, en promenix är på gång =D (och TÄNK vad NÖJD jag känner mig efteråt =D DÅ kan man verkligen njuta av soffan ;-))

    Trolda - =d

    SvaraRadera
  17. Vilket smart tips du delar med dig av! Riktigt fin blev den.

    Kram Gunilla i Singapore

    SvaraRadera
  18. Så snyggt! Så duktig du är...
    Det blev ju nya soffa ju ;)
    Tulpaner gillar jag också skarpt!
    Kramen.

    SvaraRadera
  19. Det är det som kallas bra återvinning!
    Och som ny blev den.

    Okej, nu måste jag bara berömma Tulpanbilden!
    Magisk i mina ögon!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  20. En sån där soffa hade jag i min studentbostad för läänge sen. Den gav nostalgi. Fuskigt att vara sådär flink med maskinen. Hur fint om helst. :-)

    SvaraRadera
  21. Nu känner jag mig så NÖJD, så nöjd...=D (och det VAR faktiskt inte SÅ kallt idag...:)) "Loppisen" i Uddevalla öppnar ju klockan 15 idag! Sen är det ju på lördagen igen... Här blir det till att ta en svart fika hos svärmor...;-)

    Trolda - som promenixerat =D

    SvaraRadera
  22. Å så snyggt du gjort! Ibland är det nästan charmigare med egna lösningar;)
    Tack för dina kommentarer!
    /Lina

    SvaraRadera
  23. Hej!
    Men vilken härlig makover!! Kanon ju. :) Billigt var det ju också. :)

    Mvh Malin Inspiration & design

    SvaraRadera
  24. Ja de blir så bra form på dem när man använder formar. Den lilla bakformen är från loppis, men den fungerar lika bra som den nya :)
    Har lagt ut ett recept på matmuffins som jag gillar. Enkelt och gott!

    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  25. Hej! Kanonfint! vad bra du syr, det blev ju hur snyggt som helst!!

    Hoppas du har en solig måndag :-)
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  26. Hej Milla!
    Superfin blev soffan ju!

    Åh vilken vacker bild på tulpanen!
    Dina foton är otroliga:)

    Ha en trevlig vecka,

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  27. Tur man har trogna bloggare :)

    Började skolan idag, sista terminen :/ lite läskigt! Tur du hejar på mig :)

    Hoppas att du har det bra sådär såhär i början av nya året.

    KRAMAR

    SvaraRadera
  28. Försökte bli klok på det där med utrymmet...vet att jag sett det innan. Då stod det någonstans typ "du använder 58% av ditt utrymme". Kan inte hitta det nu.
    Jag brukar gå in och radera mindre viktiga inlägg som är väldigt gamla =)

    Hum jag trodde det där med stora bilder gällde alla användare. En dag när jag loggade in såg sidan inte riktigt ut som den brukar. Konstigt att det inte är samma för dig.
    Hört av någon annan om de har?

    kram

    SvaraRadera
  29. I den soffan kan du sitta några år till,bra jobbat=) Och med lila tulpan framför ögat så leker livet eller hur,vackert=)Annica

    SvaraRadera
  30. Tack vad gullig du är! Ja du anar inte hur länge jag drömt om NY och nu blir det av!

    Perfekt när man kan sy själv till det priset, ser jättefint ut! Skulle nog inte få till en soffa tror jag...sålde en Emmafåtölj av den anledningen. Den var sliten och ful (men ändå supersöt) och hur skulle jag få till alla veck och knappar??!! Ja ,ja nu reser jag upp den pengarna jag sålde bl.a. den för =0)

    Hoppas du mår bra och du inspirerar mig med!!
    Kram

    SvaraRadera
  31. Va fin din soffa blev och vilken läcker header. I morgon ska jag köpa tulpaner till mitt färgglad hem:-)

    Kram!!

    SvaraRadera
  32. Sydde du ett överdrag? Det var skickligt, då behövdes ingen tapetserare...blev ju super!

    SvaraRadera
  33. Det blev ju fint med de nya överdragen! :) Ibland är de gamla trotjänarna bäst. Jag sitter själv och häckar i en soffa från 60-talet som jag har hunnit att klä om minst fem ggr sedan jag fick överta den i utbyte mot en skurhink när jag skulle flytta hemifrån. Den har dessutom en utdragbar "låda" så den kan bäddas ut till en 2x1,8 m stor säng. Icke att frakta.
    Men jag ska erkänna att tanken ibland snuddar vid att köpa ny soffa. Men bara snuddar... ;)

    SvaraRadera
  34. Åhhh va mycket nytt roligt du hade på bloggen!! Soffan, mina favoriter i prickigt..Tine K...min favvis oxå!! Kul att du gillade mina bilder på Gloriosa rothschildiana-blommorna och du är varmt välkommen på lite champagnebubbel eller afternoon tea i min "nya lilla lägenhet" ;D
    Skulle gärna höra din story, kram Åsa

    SvaraRadera
  35. GOTT NYTT 2010!!!
    Halojs Ferdinand!!
    Hoppas du haft det fint över alla helgerna!!! Själv tog jag mitt blogglov..ganska så skönt!!Men nu är det allt härligt att va tillbaks igen;))
    Härligt med tulpaner..så vårigt o fräscht!! Just som din soppa!!!
    Önskar dig ett toppen år!!!
    Kramis♥

    SvaraRadera
  36. Visst är det kul med att förändra, och att skapa och göra saker själv.....soffan blev ju som ny....första gången jag är inne här...kommer tillbaka....

    SvaraRadera
  37. Ny soffa för 50 kr! Du kan du!!

    SvaraRadera
  38. 50 spänn my god, vilket superfynd :)

    SvaraRadera
  39. Vad snygg den blev! Kul när det räcker med en sådan liten slant för att få en sådan stor förändring - I like!

    Haha, njaa inte riktigt den sortens mobil jag var ute efter ;-).

    Ha en bra vecka!

    Kram M

    SvaraRadera
  40. Jag tycker mig kunna tyda att du sytt ett nytt överdrag av Ikeafynden, inte bara lagt dem i soffan..? I så fall, starkt jobbat - kan inte ha varit lätt att sy det med rynda armstöd och svängd rygg! Stiligt!!

    SvaraRadera
  41. Oj, så fin den blev! Tänkte när du skrev om överdrag att jag trodde du skulle lägga över överkast men du har till och med formsytt dom! Nu blev jag impad! Ibland blir jag sugen på att lägga plädar över mina randiga soffor så det blir lite lugnare i rummet! Det var ju verkligen kanonpris på överkasten! Bra idé! Kram :)

    SvaraRadera
  42. Vad trevligt att du hittade till min blogg :) Soffan blev verkligen jättesnygg. Ser ju ut som ny! Kramar från Emilia

    SvaraRadera
  43. Oj vad du är duktig! Det är ju inte det lättaste att bara klä om en soffa så där! Även om det "bara" är ett överdrag!

    SvaraRadera
  44. Woow, imponerande!

    Och kör hårt - klädbytardag med vänner & bekanta (och kanske fler) är fantastiskt roligt.

    SvaraRadera
  45. Men jisses matilda...sydde du överdrag av överkasten??? Det finns inga gränser för vad du kan! :)

    SvaraRadera
  46. Vilket klipp!! :)
    Ni fick ju nya soffor!!

    Tack för din gulliga kommentar! *rörd*

    Kram Jeanette

    SvaraRadera
  47. Snyggt!!! Ni fick ju en helt ny soffa! Små (och billiga!) förändringar som gör stor skillnad, sånt gillar jag så klart!

    Och lila tulpaner... Underbara!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  48. Åh nu saknar jag min randiga favoritsoffa som jag slängde häromåret. Varför sydde jag inte överdrag? Vilken härlig stämning du har på din blogg - superkul att hitta hit, och välkommen tillbaka till mig:)
    /Stina.

    SvaraRadera
  49. Vad fin soffan blev! Härligt med tulpaner!

    SvaraRadera
  50. Annas inspirationonsdag, januari 13, 2010

    Fint det blev,
    som ny!

    ha en bra dag
    KRAM

    SvaraRadera
  51. Men så snygg den blev - menar du att du sytt så snygga fodral.

    Jag har en Howardgrupp som jag köpt tyg till - men vådar inte riktigt starta mastodontprojektet...

    Kram Maud

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...