08 januari 2017

Livet i köket


Febern har slagit till
så jag vilar
och låter tankarna komma och gå
det var länge sedan

Rensade lite bilder härom dagen 
och bjuder här på några bilder från köket genom bloggåren

Jag började med rosa väggar, som snabbt blev lila 
vilket ännu snabbare blev vitt
och så har det förblivit

Tänk alla prylar och möbler som flyttat runt
alla människor som kommit och gått
alla fikastunder
läxor
vardagsmaten
och festerna


Från 2008 och 2009
samt några färgklickar genom åren
som snabbt plockats bort igen


2011

2012

2012

2013

2014

2015

2016

Blir nostalgisk när jag rensar bilder
och känner mig rik
tack vare alla dessa stunder i köket

Minns att det var just precis det jag längtade mest efter
när jag bodde på sjukhuset det där året 2006-2007
att bara få sitta där i köket
nära mina kära

Barnen flyttade hemifrån med åren
katten följde med
maken blev sjuk
och nu har vi flyttat

Till ett nytt kök
och en ny tid väntar

Ingenting blir som förr
och det finns ett vemod i det

men samtidigt 

spännande
en utmaning
och tänk om ingenting hade förändrats
då hade jag haft mina lila väggar än

Dag 7 och 8 i Pro360 
vila, tänka och bara vara
i mitt febriga tillstånd
och titta ikapp på SKAM
Dottern var hemma igår och vi såg hela säsong 2
Ni som ev. inte sett serien - gör`t!!


Ha en fin vecka!

Camilla






2 kommentarer:

  1. Jag såg hela säsong ett och två av Skam när dottern var hemma i julas! Och så tittade jag på säsong tre för mig själv här hemma. Såå bra. Hoppas du får bli frisk snart och vila nu. Stor kram 💜

    SvaraRadera
  2. The blog are the best that is extremely useful to keep.
    I can share the ideas of the future as this is really what I was looking for,
    I am very comfortable and pleased to come here. Thank you very much!
    หนังออนไลน์

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...